Poslovna cenzura
Autor: Marko Matijević
Nakon 19 godina emitiranja, odlukom Programskog vijeća HRT-a ukinuta je emisija Poslovni klub. Riječ je o jednoj od rijetkih emisija koja se u Hrvatskoj bavila gospodarstvom. Umjesto objašnjenja zbog čega se iz programa izbacuje emisija koja ima ugled, tradiciju i gledanost, Tomljenović je, kako doznaje Novi list,od v.d. glavnog urednika Informativnog programa Renata Kunića dobio kratak odgovor - zato jer sam ja tako odlučio.
Tomljenović je u posljednoj emisiji prikazanoj u ponedjeljak 27. Prosinca izdvojio
najzanimlivije trenutke emisije od 1992. godine. Možda je na taj način
htio ukazati na razloge ukidanja emisija.U svojim emisijama nije štedio
Inu, koju smo po njemu, kao i Plivu,prodali po nedopustivo niskoj cijeni. Nije mu ni pomoglo što je javno
govorio sljedeće: "Kako je moguće da nas stalno plaše nestašicama i
poskupljenjem plina, kada ga sami proizvodimo, i to oko 80% vlastitih
potreba; kako je moguće da taj plin, izvađen u suradnji s Talijanima u našem dijelu sjevernog Jadrana, prodajemo u Italiju po 0,063 USD/m3, a zatim uvozimo od njih po četiri puta višoj cijeni."
Isticao je kako bi naš ideal treba biti živjeti u zemlji koja bi
zadovoljila kriterije EU, a hoćemo li biti njezinom članicom, u tom
slučaju je manje važno. Postavljao je i nezgodna pitanja poput:"Zašto
razvijene europske zemlje u vlasništvu drže svoje najveće banke,
telekomunikacije i uopće kompanije koje donose velike profite i
dividene, a mi ih prodajemo i nakon što se pokazalo da takva rasprodaja
ograničava razvoj zemalja poput Češke, Poljske, Slovačke i Mađarske. U
EU želimo ući da budemo sretni i bogati, postavlja se pitanje zašto
moramo prodati godinama stjecano nacionalno bogatstvo i to,apsurdno,
upravo onim državama s kojima sutra želimo biti pod istim krovom?"
Prikazan je slučaj Ljubljanske banke koju će Slovenija zadržati u
većinskom vlasništvu kako bi profit banke bio oslonac za financiranje
poduzetništva. Do nas je ta poruka došla prekasno jer smo do listopada
2006. prodali gotovo sve banke strancima, bolje rečeno - poklonili, a
sebe zadužili., rekao je Tomljenović.
Otvoreno je bio na strani malih ljudi, što dokazuje i prilog iz 2007. u
kojem se govori o rasprodaji zemlje u Slavoniji:"Pojedinci i tvrtke,
strane i domaće, krenuli su u kupovinu poljoprivrednog zemljišta. Hektar
zemlje u Slavoniji vrijedi 2 do 3 tisuće eura, a kada uđemo u EU ta će
se cijena udeseterostručiti. Zato slavonci budite strpljiviti. Ne
prodajte za šaku eura djedovinu, doći će i vama turizam. Imate kulen,
vino, tamburaše, uostalom, Mađari imaju bolji turizam od nas. Organska
hrana postat će sve traženija, a ako baš morate prodati svoja polja,
prodat ćete ih uskoro, kao naši dalmatinci danas, za europsku cijenu."
Upravo iz ovakvih razloga Udruga Volim Hrvatsku pokrenula je peticiju za povratak emisije na male ekrane.
Ponedjeljak, 03 siječanj 2011.
http://www.youtube.com/watch?v=gmzZPqTCbAA
http://www.gopetition.com/petition/41695.html
|