Valter Dešpalj PDF Ispis E-mail
Administrator   

Violončelisti ili svi za jednoga, jedan za sve

Mirta Špoljar, Vjesnik

 

»Pokret Cellomanija je zasnovan na tome da pridonese brzom razvoju i napretku mojih učenika, a da se usput odlično družimo- reći će umjetnički voditelj  ansambla Valter Dešpalj. Ono čemu stremimo jest što bolja intonacija, zajedničko pulsiranje, smislena interpretacija i puno dobrog humora na probama. Ne razmišljamo u kategorijama konkurentnosti. Veseli nas, međutim, kad razgalimo publiku, kad svjetske ikone među violončelistima, kao što su Boris Pergamenščikov i Mischa Majski, rado surađuju s nama

 

Ansambl violončelista »Cellomania« iz Zagreba, kojeg je osnivač i umjetnički voditelj Valter Dešpalj, nedavno se vratio s uspješne turneje po Francuskoj i Nizozemskoj. Taj specifični ansambl, kojemu je svojedobno izraze divljenja uputio i Georg Faust, vođa Dvanaest violončelista Berlinske filharmonije, svakim, iako rijetkim, okupljanjima unatrag desetak godina od osnivanja budi pozornost publike i kritike. I to ne samo u domaćim okvirima, što je potvrdila i najnovija koncertna turneja.

»Predtekst za turneju bio je laskavi poziv Amsterdamskoga violončelističkog biennala da nastupimo na otvorenju, u tijeku i na završnom koncertu te najveće na svijetu violončelističke manifestacije«, kaže Valter Dešpalj. »Tu su se terminski sjajno uklopila dva koncerta u Parizu i Haagu na poziv naših veleposlanstava u Francuskoj i Nizozemskoj, a uz financijsku potporu naših ministarstava vanjskih poslova i kulture«, navodi Dešpalj te dodaje da će im se koncerti u pariškoj katedrala St. Louisa, haaškoj Paleiskerk i amsterdamskome Muzikgobouw »svima urezati u sjećanje po velikom uspjehu i brojnosti publike«.

Posebno značajno bilo je gostovanje u Amsterdamu gdje im je ukazana čast službeno otvoriti biennale violončelista. Ansamblova izvedba Popperove »Polonaise de Concert« bila je uvod u tjedan ispunjen nastupima svjetski poznatih solista i njihovim majstorskim radionicama. Sljedećega dana ansambl je pred punom dvoranom svirao djela Kuljerića, Brucha, Debussyja i de Falle, a na završnome svečanom koncertu pridružili su im se solisti Monika Leskovar i Giovanni Sollima.

Budući da su skoro svi članovi ansambla još uvijek studenti u dobi od šesnaeste do dvadeset i druge godine, samo se povremeno okupljaju za posebno važne i privlačne projekte, u prosjeku svake dvije godine. »Zadnji takav projekt bili su koncerti s Mischom Majskim u Zagrebu, Ljubljani i Mariboru prije tri godine te nastupi u Beču i Moskvi prije dvije godine«, navodi Dešpalj.

Na pitanje o mjestu ansambla u međunarodnoj konkurenciji Valter Dešpalj odgovara: »Pokret Cellomanija je zasnovan na tome da pridonese brzom razvoju i napretku mojih učenika, a da se usput odlično družimo. Ono čemu stremimo jest što bolja intonacija, zajedničko pulsiranje, smislena interpretacija i puno dobrog humora na probama.
Ne razmišljamo u kategorijama konkurentnosti. Veseli nas, međutim, kad razgalimo publiku, kad svjetske ikone među violončelistima, kao što su Boris Pergamenščikov i Mischa Majski, rado surađuju s nama ili kad nam Giovanni Sollima obraćajući se prepunoj dvorani amsterdamskog Muzikgebouwa komplimentira da smo fantastični.«

Vrijedno je znati njihova imena: Karmen Pečar, Zita Varga, Kristaps Bergs, Bas Jongen, Tilen Artač, Smiljan Mrčela, Lana Beraković, Alja Mandić, Neva Begović, Petra Kušan, Katja Melnikov i Valter Dešpalj. A kad sviraju, funkcioniraju po načelu svi za jednoga, jedan za sve. Svi osim Kristapsa Bergsa Dešpaljevi su učenici, što mnogo govori o visokoj pedagoškoj vrijednosti ovoga iznimnoga hrvatskoga glazbenika. A da su na dobrome putu, svjedoči i činjenica da već imaju »sljedbenike«, mladi violončelistički oktet Glazbenoga učilišta Elly Bašić u Zagrebu.

 
« Prethodna   Sljedeća »