Vjeronauk za Europu |
Administrator | |
Dražen Ćurić, Večernji list, 10. 4. 2008.
Katolici trebaju birati nove školske programe
Kardinal Bozanić predložio osnivanje saveza katoličkih roditelja Vjeronauk za Europu
Vjeronauk koji škola nudi svojim učenicima u obliku njihova osobnog rasta i sazrijevanja, dakako poštujući njihovu slobodu i izbor, pridonosi poznavanju i vrednovanju kršćanskih sadržaja, prenošenju kršćanske tradicije i kulture, senzibiliziranju za kršćanske i ljudske vrednote – rekao je Bozanić dodajući da školski vjeronauk teži cjelovitom odgoju i obrazovanju.
.............................................................................................................. Katolička crkva predlaže da se osnuje poseban savez katoličkih roditelja koji bi sudjelovao u izboru programa odgoja i obrazovanja za osnovne škole.
Budno praćenje Čini mi se da je hrvatskom društvu, koje se priprema za ulazak u Europsku uniju, potreban određeni savez katoličkih roditelja koji će budno pratiti predlaganja odgojno-obrazovnih metoda i sudjelovati u izboru plana i programa odgoja i obrazovanja za naše osnovne škole rekao je u utorak navečer kardinal Josip Bozanić, koji je u dvorani Vijenac na zagrebačkom Kaptolu održao predavanje "Vjeronauk u školi u europskom kontekstu". Smatra da o vjeronauku u školama trebaju odlučivati roditelji i obitelj, sudjelovati u tome svojim očekivanjima i odgovomošću za svoju djecu.
Iznio je zanimljiv podatak iz istraživanja Vijeća europskih biskupskih, konferencija koje pokazuje da je vjeronauk u školi u europskim zemljama gotovo pravilo, a nikako iznimka.
Europske zemlje u kojima nema nikakva modela vjeronauka u školi jesu: Albanija, Bjelorusija, Bugarska i Slovenija. Oni koji u Hrvatskoj osporavaju predmet vjeronauka u školskom odgojno-obrazovnom sustavu zacijelo nemaju na umu europski kontekst - ili su možda opterećeni određenim mentalnim sklopovima iz prošlog političkog sustava - naglasio je Bozanić dodajući da u Europi postoje različiti modeli vjeronauka.
Kardinal je naglasio da se vjeronauk u školi temelji na primarnom i neotuđivom pravu roditelja na izbor odgoja i obrazovanja svoje djece.
Vjeronauk koji škola nudi svojim učenicima u obliku njihova osobnog rasta i sazrijevanja, dakako poštujući njihovu slobodu i izbor, pridonosi poznavanju i vrednovanju kršćanskih sadržaja, prenošenju kršćanske tradicije i kulture, senzibiliziranju za kršćanske i ljudske vrednote – rekao je Bozanić dodajući da školski vjeronauk teži cjelovitom odgoju i obrazovanju.
Crkveni mandat Kardinal Bozanić je istaknuo da nastavnici vjeronauka u školama imaju svu potrebnu stručnu spremu i crkveni mandat. Oni su punoprvni članovi nastavničkog zbora koji se potpuno uključuju u školu. Oni su kvalificirani predstavnici Crkve u školi pozvani životom svjedočiti katoličku vjeru. Dodao je da je crkva svjesna naglih promjena kroz koje prolazi hrvatsko društvo.
Istinski ljudsko Nemoguće je zamisliti suvremeni sustav hrvatskog školstva u svom nastojanju da se uskladi s europskim, a koji ne bi uzeo u obzir religioznu dimenziju čovjekova bića, naše hrvatske i europske kulture, našega društveno - kulturalnog identiteta. To samo po sebi govori da je vjeronauku mjesto unutar školskoga kurikuluma. Vjeronauk promiče i odgaja kršćanske vrednote koje su i istinski ljudske kao što su međusobno poštivanje, dijalog, ekumenizam, odgovornost, solidarnost. Za njih ne -bi smjela biti zainteresirana samo Crkva nego i društvena zajednica – zaključio je kardinal Bozanić.
|
« Prethodna | Sljedeća » |
---|